Domare

Domartillsättning och rutiner

Tillsättningen av matcherna i Avesta och Skogsbo publiceras på FB-sidan Avesta Ishockeydomare https://www.facebook.com/groups/367122233700805/

Lagledare ombeds ansöka om medlemskap på sidan för att hålla koll på vilka domare som skall döma respektive match.

Rutiner

Domarna förväntas vara på plats en timme innan nedsläpp

Lagledaren i respektive lag skall kontakta domarna senast två dagar innan match för att säkerställa att utsedda domare är tillgängliga inför matchen.

Lagledaren i respektive lag ansvara för att meddela domarna vid förändringar i matchtid mm.

Vid förhinder skall domaren i första hand själv hitta en ersättare, i andra hand kontakta lagledare och i sista hand domaransvarig.

Cuper och poolspel tillsätts separat.

Aktuella arvoden finns uppsatta i omklädningsrummen.

Vid frågor eller funderingar kontakta domaransvarig Claes Sörebo cleassorebo@gmail.com eller 070-5083871 OBS gäller alltid vid då MP "Match Penalty" har utdömts