SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Avesta BK
Hockey på riktigt
Tillägg: Från och med måndag 7/2 är det även tillåtet med träningar för ungdomar födda 2002-2004.

Folkhälsomyndigheten meddelade igår, 21/1, att rekommendationen att kommunala anläggningar hålls stängda förlängs till och med 7:e februari. Dock är rekommendationen kompletterad med att fritidsverksamhet för barn födda 2005 och senare ska tillåtas.

Detta innebär att Avesta BK återupptar träningsverksamheten för träningsgrupperna U14 och U15/16 (Endast födda 2005 och yngre) från och med måndag 25/1. Tider enligt isschema

Verksamheten ska dock bedrivas på ett smittsäkert sätt och i enlighet med gällande nationella råd och rekommendationer.

Detta innebär bland annat följande:

  • Endast spelare, ledare samt tjänstgörande funktionärer får vistas i ishallen och tillhörande biutrymmen. Föräldrar, syskon och övriga får ej vistas innanför ytterdörren.
  • Ombyte/duschning ska i första hand ske hemma, och spelarna ska då anlända så sent som möjligt innan start av träning
  • Separata in- och utgångar ska användas. Dörren mot parkeringen används som ingång och dörren vid domarrummet ska användas som utgång.
  • Tänk på att hålla avstånd och stanna hemma om man har sjukdomssymptom

I övrigt hänvisar vi till Svenska ishockeyförbundets tolkning av de Nationella råden



Mvh, Styrelsen
Träningar för spelare födda 2005 och senare tillåts fr o m 25:e januari
Folkhälsomyndigheten meddelade igår, 21/1, att rekommendationen att kommunala anläggningar hålls stängda förlängs till och med 7:e februari. Dock är rekommendationen kompletterad med att fritidsverksamhet för barn födda 2005 och senare ska tillåtas.

Detta innebär att Avesta BK återupptar träningsverksamheten för träningsgrupperna U14 och U15/16 (Endast födda 2005 och yngre) från och med måndag 25/1. Tider enligt isschema

Verksamheten ska dock bedrivas på ett smittsäkert sätt och i enlighet med gällande nationella råd och rekommendationer.

Detta innebär bland annat följande:

  • Endast spelare, ledare samt tjänstgörande funktionärer får vistas i ishallen och tillhörande biutrymmen. Föräldrar, syskon och övriga får ej vistas innanför ytterdörren.
  • Ombyte/duschning ska i första hand ske hemma, och spelarna ska då anlända så sent som möjligt innan start av träning
  • Separata in- och utgångar ska användas. Dörren mot parkeringen används som ingång och dörren vid domarrummet ska användas som utgång.
  • Tänk på att hålla avstånd och stanna hemma om man har sjukdomssymptom

I övrigt hänvisar vi till Svenska ishockeyförbundets tolkning av de Nationella råden



Mvh, Styrelsen
Nya allmänna råd - Svenska ishockeyförbundets tolkning
Folkhälsomyndigheten har fatta beslut om införande av nya nationella rås som träder i kraft måndag 2020-12-14.

Här är en länk till det dokument som Svenska ishockeyförbundet tagit fram och som innehåller de råd som gäller för ishockeyn samt förbundets tolkning av dessa:

Att notera särskilt:
  • Endast spelare och ledare får vistas i ishallen samt tillhörande biutrymmen. Föräldrar, syskon och övriga får ej vistas innanför ytterdörren.
  • Ombyte/duschning ska i första hand ske hemma, och spelarna ska då anlända så sent som möjligt innan start av träning
Mvh, Styrelsen
Lokala allmänna råd - Detta gäller för Avesta BK
I enlighet med beslut fattade av Region Väst och Dalarnas Ishockeyförbund samt lokala allmänna råd utfärdade av Folkhälsomyndigheten anpassar Avesta BK sin verksamhet enligt följande:

A-lag, J20, J18:
All tävlingsverksamhet, dvs seriematcher, träningsmatcher och cuper pausas t o m 2020-12-31
Alla träningar ställs in t o m 2020-12-13 OBS! Nytt datum

U16, U15, U14:
All tävlingsverksamhet, dvs seriematcher, träningsmatcher och cuper pausas t o m 2020-12-31
Träningar kommer fortsatt bedrivas (Gäller endast för spelare födda 2005 och yngre)
Spelare födda senare än 2005 kan återgå till träningarna fr o m 2020-12-14 OBS! Nytt datum

Veteraner:
All tävlingsverksamhet, dvs seriematcher, träningsmatcher och cuper pausas t o m 2020-12-31
Alla träningar ställs in t o m 2020-12-13 OBS! Nytt datum

Ovanstående kan komma att ändras i händelse av nya beslut, vilket i så fall meddelas så snart som möjligt.

Allmänhetens åkning är också inställd, alla dagar i veckan.

Avesta BKs styrelse

Länk till beslut:




Riktlinjer gällande Covid-19 för Avesta BK

Med anledning av rådande Coronapandemi och smittspridning följer vi dessa riktlinjer i den sportsliga verksamheten.



1. Spelare och ledare samt övriga uppmanas att följa RF och folkhälsomyndighetens allmänna råd avseende att minska smittspridningen.

2. Generella rekommendationer att följa.
- Tvätta händerna noga med tvål och vatten
- Hosta i armvecket
- Undvik att röra ansiktet med händerna
- Använd social distansering om minst 1 m
- Besök inte människor i riskgrupper

3. Den som är sjuk, även med milda symtom, ska inte delta i aktiviteter alls, utan stanna hemma till och med två dagar efter tillfrisknande. Insjuknar man under idrottsaktivitet ska man gå hem direkt.

Symtom att kontrollera är t.ex. kroppstemperatur över 37,5, halsont, hosta, huvudvärk, illamående, diarré, muskelvärk (ej träningsvärk eller tidigare skada) och om någon annan närstående i familjen uppvisat ovanstående symptom.

4. Respektive ledare ombesörjer en genomgång för samtliga spelare kring smittspridning, vikten av hygien, information kring regler, förhållningssätt och rutiner kopplade till Coronapandemin.

5. Endast spelare, ledare och personal med direkt koppling till laget ska vistas i omklädningsrummet. I korridoren utanför omklädningsrummen får endast spelare, ledare och föreningens övriga funktionärer vistas


6. Inga handskakningar eller ”highfive” mellan spelare/ledare/domare före, under eller efter match.

7. Dusch/ombyte: Samtliga spelare använder egen handduk vid dusch.

8. Dusch/ombyte: Varje spelare använder sina egna personliga tillbehör såsom hårborste, kam, deodorant etc.

Varje spelare har sin personliga vattenflaska, INGA "allmänna” flaskor


9. Föreningen tillhandahåller, så lång det är möjligt, 2 st omklädningsrum per lag i samband med träning och match. Det åligger spelare och ledare att sprida ut sig i dessa omklädningsrum för att maximera avståndet mellan spelare. Schema för omklädningsrum kommer finnas i korridoren utanför omklädningsrummen. Då omklädningsrummen i ishallen inte räcker till kommer vi även använda fotbollens omklädningsrum.


10. Respektive lag har möjlighet att tillåta en publik om maximalt 50 personer i ishallen (Exklusive spelare, ledare och funktionärer)

Funktionärer ska bära gul väst för att lätt kunna identifieras


Kommunicera med bortalaget avseende fördelning av platser, så inte missförstånd uppstår.


Det är varje lags skyldighet att tillse att det maximala publikantalet inte överskrids. Se till att ishallen är låst, och utse entrévärdar som endast släpper in det tillåtna antalet.

11. Den publik som släpps in ska informeras om de rekommendationer vi har för publik. (Görs av speaker - instruktioner finns i sekretariatet)

12. Kiosken är tills vidare stängd


13. Bingoverksamheten är tills vidare inställd



Våra ledord:

Håll avstånd

Hälsa

Hygien

 
Våra sponsorer