-08 U16

Ny vinst för Dalarna i TV-puck kvalspelet
2021-09-18 21:20
I mötet mot Södermanland visade Dalarna klass. FOTO: Henrik Thorsberg.

Dalarna inkasserade på lördagskvällen sin tredje raka seger, av tre möjliga, i kvalspelet till TV-pucken. I mötet mot Södermanland, imponerade Dalarna, som vann matchen med 7-3.

-Det var vår bästa match hittills i turneringen. Samtliga gjorde en maxprestation, säger Dalarnas tränare Patrik Persson efter vinsten.

Tilde Sundnäs Grillfors, går sällan ifrån en match mållös, och det var Moraforwarden som inledde målskyttet, fram till 1-0 efter sex minuter. Dalarna gjorde sedan fyra mål, på mindre än fyra minuter, fram till 5-0 efter en period. Södermanland snyggade till förlustsiffrorna genom att vinna andra perioden med 3-2.

-Vi spelade med hög fart, bra kvalitet med pucken, alla tävlade och vi var effektiva, säger Patrik Persson.

Dalarna har skaffat sig ett bra slagläge att gå vidare, men man har kvar att möta Stockholm och Örebro Län, och kanske är att man behöver vinna en av de matcherna, för att ta sig till finalspelet.

Södermanland-Dalarna 3-7 (0-5, 3-2)

Mål: Södermanland: Vanessa Lindström, Matilda Österman, Ebba Lindberg Dalarna: Tilde Sundnäs Grillfors 3, Tillie Ytfeldt 2, Alva Bodins, Emma Hermansson

Söndag, TV puckens kvalspel dag #3

Dalarna-Stockholm (10.15)