-08 U16

Dalarna kammade noll mot Stockholm
2021-09-19 12:07
Patrik Perssons Dalarna fick inkassera första förlusten mot Stockholm. Foto: Henrik Thorsberg

Dalarna ställdes mot Stockholm på söndagsförmiddagen. Båda lagen hade tagit maximala nio poäng på sina tre första matcher. Efter en mållös första period kunde Stockholm vinna med klara 4-0 (0-0, 4-0).

Dalarnas tränare Patrik Persson var nöjd med hur laget uppträdde i framförallt första perioden.

-Då står vi upp riktigt bra och hade kunnat haft ledningen om vi varit effektivare.

Andra perioden var Stockholm det bättre laget vilket skotten 20-7 också antyder.

-Vi orkar inte riktigt hela vägen.

Vid ställningen 0-2 hade Dalarna chansen komma in i matchen då två Stockholmsspelare visades ut tätt efter varandra.

-Vi har ett fem mot tre läge i mitten av perioden som vi tyvärr inte får utdelning på. Mål där och vi hade haft hugg på de, säger Patrik Persson som tyckte laget gjorde en fin insats trots förlusten.

-Ja, vi gör en bra prestation. Samtliga gör åter en bra fight.

I skrivande stund ligger Dalarna kvar på andraplats med sina nio poäng. Bakom skuggar Örebro på sex poäng, men med en match mindre spelad (klockan 12,00 möter laget Södermanland). Mycket pekar på att mötet Örebro-Dalarna (klockan 15.45) kommer bli helt avgörande vilket lag som kommer tvåa.

Dalarna-Stockholm 0-4 (0-0)

Mål, Stockholm: Isabelle Leijonhielm 2, Felicia Åberg, Saga Berglund.

Skott: 11-26 (4-6, 7-20)

Domare: Adam Lindholm

Publik: 112 (Smidjegrav Arena)

Försäsongsträning2020-05-28 13:17