-09 U15

Dalarnas TV-pucklag förlorade semifinalen - Depadaps mål räckte
2022-11-05 15:12
Dalarnas TV pucklag nådde inte finalen. Foto: Ellinor Norström

Dalarnas TV-puck lag förlorade semifinalen mot Småland inför 1314 åskådare i Winpos Arena med 0.1 (0-1, 0-0). I en jämn match hade Dalarna svårt att skapa chanser mot ett försvarsstarkt Småland. Matchens enda mål gjordes redan efter 1.17 i den första perioden av Allysa Dapadap.

Förlusten betyder samtidigt att Dalarna inte fick någon revansch på fjolårets finalförlust mot Småland.

Dalarnas chefstränare Patrik Persson, säger så här om matchen:

-Vi kommer i underläge ganska tidigt och anspänningen blir för hög, då vi får börja jaga tidigt.

-Tycker vi gör en bra andra period och skapar tillräckligt mycket för att kvittera, men tyvärr så utnyttjar vi inte våra chanser.

Småland, som också höll nollan i kvartsfinalen mot Västerbotten, visade på nytt upp en stark försvarsinsats där målvakten Maja Helge var omutlig i kassen.

-Småland gör en stark defensiv insats och stänger mycket ytor för oss, säger Patrik Persson som tyckte de tre Avestatjejerna Filippa Englöf, Astrid Thorsberg och Lovisa Norström gjorde bra ifrån sig.

För Dalarna väntar nu en bronsmatch på söndag kl 09.00, mot  Göteborg.

-Bara att ta nya tag och ladda för bronsmatchen imorgon, avslutar Patrik Persson.

Semifinal: Dalarna-Småland 0-1 (0-1)

Första perioden: 0-1 (1.17) Allyson Depadap.